Aantrekkelijke fotos van je gerechten lokken meer gasten

Food fotografie was jaren het terrein van de betere kebabzaak. Iedereen kent wel de foto’s van gerechtendie naar ons lonken vanachter een lichtbak. Maar dat is natuurlijk niet het soort foodfotografie waar we het hier over hebben, al blijven de principes hetzelfde. Je wil je toekomstige klanten alvast laten watertanden.

Steeds meer uitbaters kiezen voor een menukaart met multimediale aspecten, en daar kan food fotografie een grote plus in zijn. En dit zowel op de eigenlijke kaart als op de website of andere communicatie.Een professionele partner kan -op termijn- een verschil maken tussen jouw presentatie en die van je concurrentie, maar als je snel zelf van start wil gaan heb je niet zoveel nodig. Door rekening te houden met enkele tips kan je ervoor zorgen dat je gerechten er in ieder geval al veel beter uitzien.

Foodfotografie

Waar moet je als fotograaf op letten?

  1. Licht en belichting blijven één van de belangrijkste aspecten. Heb je geen ervaring met lampen en reflectoren? Probeer dan zoveel mogelijk onder natuurlijk licht de fotos te nemen.
  2. Think outside the box... of in dit geval de keuken. Wees creatief met de locatie en maak niet enkel fotos op het aanrecht.
  3. Neem fotos vanuit verschillende hoeken, je gasten gaan het bord vanboven uit bekijken als je het voorzet. Maar dat wil toch niet zeggen dat je ook alle fotos zo moet maken.
  4. Een attribuut links of rechts kan leuk zijn, maar zorg dat er niet teveel rommel in beeld is. Je gerecht is de ster van je beeld.

Hoe neem je net dat stapje verder als foodfotograaf?

  1. Investeer in fotobewerkingssoftware zoals Photoshop (of de goedkopere versie Photoshop Elements) en leer met effecten en filters werken.
  2. Doe wat opzoekwerk rond reflectoren, met eenvoudige middelen (witte piepschuim) kom je al een heel eind in het wegwerken van vervelende schaduwen in je food fotografie.
  3. Een statief voor je camera kan wonderen doen bij het experimenteren, zo kan je rustig aanpassen zonder dat de camerahoek zich aanpast.

Met bovenstaande tips kan je alvast proberen om je foodfoto’s wat professioneler te maken. Heb je het gevoel dat de foto’s toch nog dat ietsje meer kunnen gebruiken? Dan helpen we je graag verder.

Als full-service agency krijgen wij vaak de vraag om te assisteren bij de foodfotografie van onze klanten. Door onze ervaring met vele projecten in de hospitality-sector hebben we ook een uitgebreid lijstje professionele partners om de foto’s van jouw gerechten ‘next-level’ te maken.

Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek om jouw wensen te overlopen.

Ontvang meer nieuws in je inbox

Bedankt voor uw inschrijving


Terug naar overzicht

Gratis adviesgesprek

Waar sta je nu en waar wil je naar toe?

Een adviesgesprek houdt in:

1
Een inleidend gesprek
2
Een inleidend gesprek
3
Gratis advies
4
Een inleidend gesprek

Gratis adviesgesprek

Waar sta je nu en waar wil je naar toe?

Gratis adviesgesprek

Waar sta je nu en waar wil je naar toe?

We bellen je zo snel mogelijk op om deze afspraak in te plannen.

Met jaren ervaring in het bereiken van resulaten zijn we een solide partner in het online succes van vele bedrijven.

Onze missie

Digitaal Bureau Way2Web streeft ernaar de perfecte balans te vinden tussen stijlvol design en slimme custom ontwikkeling. Het resultaat? Een creatieve website, applicatie of marketingcampagne die buzz genereert. Eén die uw bedrijf meer naamsbekendheid en loyale klanten oplevert en inkomsten genereert.

Contacteer ons

Stokerijstraat 72
2110 Wijnegem, Antwerpen
Belgium

T: 03 808 25 92